Monday, February 21, 2011

senario MAAF...

huhuu..pnjg gak citenye nih...sape2 yg blh layan, layankn jela yee,ngee

BEGIN....

Ad 3 org kwn...si LURUS, si BENDUL, si BENGKOK....

tiga2 ni mmg bek r, knal dlm dunia siber je pun...tp blh masyuuukkk r pale sume2 ni...
setelah kian lame bkawan, xsangke lak si BENDUL n BENGKOK blh TERjatuh suka...heheheee...
mcm klaka pun ad, tp suweet laaa diorg ni...(si BENDUL ni satu2nye watak lelaki dlm cite ni tau)..

satu hari, si BENGKOK ni terpaksa mem"berhenti"kan feeling antara diorg sbb BENGKOK tu dh nk kene lamar dgn org len..haiyaaaakkk, potong feel btul daaaaa....tp nk wt gane kn, nk xnk tpkse gak laaa...BENDUL n BENGKOK akur dgn keadaan..huhuuuu (shedih3....sobsobsobbb)

si BENGKOK n LURUS ni ngam tau, mcm adik n kakak kot....lbh kurg gitu r...BENGKOK suka n sgt trust kt LURUS...smpi 1 hr, BENGKOK ad dpt tau yg si LURUS ni mcm ad samting dgn BENDUL..BENGKOK hepi benonyeee sbb BENDUL n LURUS sesuai, dua2 baek sgt...mmg ngam laaaa....as fren, BENGKOK tye r kt BENDUL ttg hal tu tp dia nk ngelak2 lak. haiyaaaakkkk...wachaaaa!!!

then, BENGKOK mls dh nk tye BENDUL...dia p r risik2 kt LURUS lak. Lalu, mereka pun bercerita dengan penuh perasaan, sume2 bnda dicerita, best la kn sbb dh anggap mcm adik n akak....BENGKOK cite r kt LURUS pasal kngn lme BENGKOK n BENDUL. dgn tnpa ad niat pape pun, just nk bcerita je sbb dh syiok sgt bcite,huhuuu...
tp x sangke lak LURUS xleh trima keadaan tu. ntah pe yg dipikir pun, xtau laaaa (BENGKOK cuba nk fhm, tp xleh fhm gak,heheee) BENGKOK n LURUS ad bjanji demi ALLAH yg xde sape akan bukak cite tu kt BENDUL sbb BENDUL tu mmg xsuke cite psl personal ni kt sape2. gitu la gamaknye kn..

fine, msing2 wt sonyap je laaaa....n rase2nye sume dh ok kot...BENDUL bahagia bersama LURUS, BENGKOK bahagia bersama si Dia yang dipilih..msing2 dh bahagia, pe lg nk pk kn masalah...kn3?? hurmmm
tp...tup3....satu 1, si BENGKOK mendapat panggilan daripada BENDUL..hehehee...time tu r BENGKOK mule rase x pcaye kt sape2. (xyah aku statekn pe yg BENDUL n BENGKOK bincangkn,ngee)
BENGKOK mule sakit ati bile janji demi ALLAH yang pnh dibuat oleh LURUS, dihancurkn sndiri oleh dirinya..WHAT THE HAL?? Adoyyyaaaiiii.....xfaham laaa. BENGKOK x mrh pun psl bnda2 len, tp cume rase bengang bile janji x ditepati. ish3...

then, si BENDUL ni plak mentang2 dh sayang kt LURUS, nk soh BENGKOK mintk maaf kt LURUS...WHAT THE F???? Hello, BENGKOK x salah okeehhh, LURUS yang suke sgt nk pk...eerrr..(BENGKOK pun bermonolog "yg sudah tu sudah laaa..kite sume umonye dh tua kot, cube jgn  nk pk bnda yg blh menyerabutkn idup..huh! xfaham sungguh laaa..") ad gak org yg cmni kn, bnda kecik n bnda remeh nk dibeso2kn,haiyaaaaa...msing2 ad kenangan idup tersendiri, kn3??

penat dh jari aku menaip cite diorg nih...hehehehee...tinggl sket je lg nk ENDING...bace smpi hbs tau, ngeee..

CONTINUE....
Pas dpt panggilan tu, BENGKOK trus dh jd tawar hati kt dua2 makhluk tu....."lantak u all la, aku pk idup aku sndiri, lg bgus". lame kelamaan, BENGKOK mmg x amik port dh pasal BENDUL n LURUS. cuma, BENGKOK slalu je bermuhasabah diri bile ad kelapangan. slalunye BENGKOK akan monolog sorg2 "aku doakan kebahagiaan korg berdua. niat aku bercerita hanya untuk cerita n kenangan je, bukan utk menjadi punca. aku x marah sape2, cuma aku x suka bila janji yg DEMI ALLAH itu tidak ditepati kerana sejahat-jahat aku ni, aku akan ttp bpegang dgn janji "DEMI ALLAH" tu..klu janji kosong, mmg aku x kisah klu x ditepati... xperlu ungkap MAAF kerana aku dh lme maafkan korg. klu korg rase aku bsalah n korg xnk maafkan aku, terpulang..."

THE END.....
pheeewww...finally, aku dpt hbiskn cite nih....yehaaaaa!!!

No comments:

Post a Comment