Friday, June 10, 2011

kecantikan mesti dijaga okeehh!!

yipppiiii......dh golek kiri, dh golek kanan tp CikWanie xleh tido gak...huh!! mmg sje nk soh eden ngadap BLOG ni tau...ok2,no need bebel pnjg2 sbb uAllss cfirm mls nk bace,hikhik..

habit kbanyakan ladies sblm tido adalah mem*belek* face...kn3?? xyah deny laaa,CikWanie kn ladies gak, so opcoss la i tau,hikhik..kt sini CikWanie nk tekankn bahawa penjagaan muka very2 the penting. bukan ladies je, lelaki pun must care psl muka uAllss...ok,jom layan PETUA2 yg cikWanie klik2 kt UncleGoogle..ni PETUA TRADISIONAL,harap maklum.

  • JERAWAT
    1. Masukkan sebungkus daun teh (masih hijau) ke dalam air yang mendidih. Kemudian wap air teh itu dihadapkan ke muka. Buatlah sentiasa sehingga jerawat di muka anda hilang.
    2. Kupaskan ubi kentang dan hiriskan nipis-nipis lalu segera ditampalkan pada muka dan biarkan sehingga ubi kentang itu kering. Amalkan sedemikian setiap hari.
  • PELEMBAP MUKA
    1. Kobis dihancurkan dengan menggunakan mesin pengisar. Kemudian airnya hendaklah diperah keluar dan dicampurkan dengan madu lebah. Basuhkanlah kulit muka dengan ramuan ini, insyaAllah kulit muka akan menjadi lembab dan segar.  
Tu je dulu setakat nih....Sape yg xnk muka canteeekk kn?? So,amal2kn dan Selamat Beramal..hikhik..





No comments:

Post a Comment